Cinsiyet Belgemiz

Başakşehir Mesleki Eğitim Merkezi

CİNSİYET EŞİTLİĞİ PLANI

2022 – 2025

06.04.2022 337

Başakşehir Mesleki Eğitim Merkezi, Mesleki Eğitim Öğretim süreçlerinde ve kurum kültüründe cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına önem vermektedir. Merkezimiz temel yönetim anlayışı, kadın ve erkek eğitim-öğretim, idari personel ve öğrenciler arasında denge, çeşitlilik ve eşit haklar sağlayan bir politika geliştirme ve uygulama temeline dayanmaktadır. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı, kurumsal yapıda kadın ve erkek arasındaki eşitsizliği devam ettiren sorunları orta vadede aşmayı amaçlamaktadır.  

Türkiye'nin 1985'de imzalayarak taraf olduğu Kadına Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Sözleşmesi (CEDAW), Avrupa Komisyonu'nun  Cinsiyet Eşitliği Stratejisinin bir parçası olarak 2020-2025 için Avrupa Komisyonu, araştırma ve yenilikte toplumsal cinsiyet eşitliğini teşvik etmeye kararlarını,Meslek Etiği Kurallarını temel alarak BMESEM toplumsal cinsiyet eşitliğine duyarlı olarak hareket edeceğini taahhüt eder. Üç yıllık bir dönemi (2022-2025) kapsayan bu eylem planının uygulanması kurum stratejik planımız tarafından garanti altına alınmış olup, 2025 yılında ihtiyaç duyulduğunda güncellenecektir. Başakşehir Mesleki Eğitim Merkezi Cinsiyet Eşitliği Planı kapsamında Okul yönetimi aşağıdaki hususlarda merkezimiz genelinde çalışmalar yapılacağını taahhüt eder.

Başakşehir Mesleki Eğitim Merkezi Cinsiyet Eşitliği Politikası

Başakşehir Mesleki Eğitim Merkezi(BMESEM) cinsiyetçi ve baskıcı; mobbing vb. hak ihlalleri ortaya çıkmaması için önleyici eylemler alır. Bu kapsamda;

1. BMESEM cinsiyetçi ve baskıcı, mobbing vb. hak ihlallerine karşı sıfır tolerans politikasını belirler.

2. BMESEM cinsiyetçi ve baskıcı, mobbing vb. eşitsiz güç ilişkisine dayanan hak ihlallerinin ve ihlallerin kişiler üzerindeki etkisinin herkes tarafından bilinmesini sağlamak amacıyla öğrenci gönderdiği bütün işletmelere gerektiğinde eğitimler, çalıştaylar ve sunumlar yapar.

3. BMESEM, herkesin bu hak ihlallerinin suç olduğunu ve ihlallere karşı sıfır tolerans politikasının olduğunu bilmesini sağlar.

4. BMESEM de görev alan tüm eğitimci personeli Derslerinde cinsiyet eşitliği konularını yıllık planlarına işler.  Plan çerçevesinde yıl içerisinde eğitim konusu olmasını sağlar.

5. BMESEM politika belgesinin kurum ile bağı olanlar tarafından bilinmesini sağlar.

6. Politika belgesi oryantasyon ve eğitimlerin bileşeni haline getirilir.

7. İftira (mansplaning), Mobing, cinsel taciz ve ayrımcılık durumlarında kullanılmak üzere izlenecek adımlar şeması çalışanların ulaşımına sunulur

8. Toplantılar ve eğitimler moderasyonla yapılır, kişilerin eşit söz hakkı garanti edilir.

12. Bu politika belgesindeki eğitimlerin gerçekleşmesi ve takip edilmesi sürecinde sorumluluk BMESEM'dir.

13. BMESEM temsil edecek kişi ve yöneticiler kurum yaygınlaştırma araçlarında, Web sayfalarında, panellerde vb. eşitlikçi iletişim dili kullanmaları ve kadın erkek konuşmacılara eşit süre verilmesi, panelistlerde kadın erkek katılımcı dengesi kurulması, web sayfalarında kadın erkek temsilinin eşit olması ya da kadının lehine olması konusunda "Kurum içi eşitlikçi iletişim" eğitimi alırlar.

Başakşehir Mesleki Eğitim Merkezi Cinsiyet Eşitliği Planı

Başakşehir Mesleki Eğitim Merkezi Cinsiyet Eşitliği Planı'nın amaçları aşağıdaki gibidir;

Amaç 1: Toplumsal cinsiyet eşitliğine dayalı bir kurum yapısı oluşturmak,

Amaç 2:Toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin farkındalık yaratmak amacıyla kendi üyeleri arasında çalışmalar yapmak

Amaç 3: Mesleki Eğitim ve öğretim süreçlerinde cinsiyet eşitliğine dayalı uygulamalar yapmak.

Amaç 4:BMESEM kadına yönelik şiddet, cinsel taciz ve cinsel saldırıyla ilgili bilgilendirme, rehberlik ve sorun çözme konusunda kolay ulaşılabilir başvuru için Okul rehberlik servisinde  gerekli planlamalar yapmak, yapılan planlamalar çerçevesinde rehber öğretmenlerin sınıflarında eğitim konusu yapmak,

Amaç 5: Kurumda eğitim-öğretim, idari personel ve öğrencilere yönelik toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalığın artırılması için çalışmalar yapmak

Amaç 6: Toplumsal cinsiyet eşitliği alanında Mesleki eğitim öğretim süreçlerini yürütmek. İlişkide olduğu tüm işletmelerde bu konuda gerekli önlemleri almak.

Amaç 7: Kurumda güvenli yaşamın sağlanması için cinsel istismar ve cinsel saldırı, taciz ve mobing hakkında bilgilendirme, erişilebilir başvuru noktaları ve diğer gereksinimlerin sağlanmasına ilişkin gereklilikleri karşılamak

Amaç 8: Kurum personelinin iş-yaşam dengesi konusunda çalışmalar yapmak

Amaç 9: Kurum içi ve dışı iletişimde kullanılan tüm araçlarında toplumsal cinsiyet eşitliğini gözeten bir dil kullanmak için çalışmalar yürütmek

Amaç 10: Toplumsal cinsiyet eşitliği duyarlılığına sahip mekan çeşitliliğini sağlayacak mimari program önerilerini geliştirmek. Kurum duvar ve panolarını bu konuda gerekli dikkat çekici düzenlemeler yapmak.

Amaç 11: İzleme çalışmalarını yürütmek.

Kaynak: AB yayınları, Pamukkale üniversitesi